Return to Προγραμματισμός

LEGO Mindstorms EV3

Πηγές για online μαθήματα

Επειδή η γνώση πρέπει να μοιράζεται!!!


Δωρεάν βιβλίο (εξαιρετική δουλειά) του συναδέλφου Γιώργου Κυριακού: https://kyrgeo.sites.sch.gr/mindstorms-ev3/


MakeCode: Η σύμπραξη LEGO και Microsoft και το αποτέλεσμα ένα νέο εργαλείο προγραμματισμού για το EV3. Δοκιμάστε το, είναι απλό και γρήγορο. Για την ώρα είναι αρκετά καλύτερο από το Scratch σε επίπεδο  ελέγχου και προγραμματισμού αλλά δεν έχει animation.


Βασικές αρχές για διαγωνισμούς

  • Όλες οι ρυθμίσεις (αρχικές τιμές, setpoints κλπ) πρέπει να αποθηκεύονται σε μεταβλητές (με κατανοητά ονόματα) ώστε εάν χρειαστεί να γίνουν αλλαγές να γίνονται καθολικά από ένα σημείο.
  • Όλες οι βασικές επιμέρους διαδικασίες πρέπει να γίνονται με υποπρογράμματα
  • Βασικές επιμέρους διαδικασίες που πρέπει να είναι απόλυτα κατανοητές από τους μαθητές:
    • στροφή pivot ή  spin 90º
    • στροφή pivot ή  spin 180º
    • ακολούθηση γραμμής με 2 αισθητήρες (ή με έναν εάν δεν υπάρχουν 2) τουλάχιστον με P D
    • ακολούθηση γραμμής και αγνόηση διασταυρώσεων
    • κίνηση ευθεία (χωρίς ακολούθηση γραμμής) και σταμάτημα μετά από n διασταυρώσεις
    • σταμάτημα κάθετα σε γραμμή
    • κίνηση για εύρεση γραμμής και στη συνέχεια περιστροφή για ακολούθηση της γραμμής
    • αναγνώριση χρώματος
    • αρπαγή αντικειμένου
    • σταμάτημα με τον αισθητήρα απόστασης σε συγκεκριμένη απόσταση
  • Αν αλλάξουμε την κατασκευή του ρομπότ,  ακόμη και αν βάλουμε διαφορετικές ρόδες, τότε θα χρειαστεί να ρυθμιστούν οι περισσότερες από τις παραπάνω διαδικασίες διότι αλλάζει η γεωμετρία του ρομπότ. Άρα θα στρίβει διαφορετικά, θα μετρά με τους αισθητήρες διαφορετικά μεγέθη κλπ

 



Ακολούθηση γραμμής

Ένα εισαγωγικό για να τρελαθείτε:



Κατηγορία Regular I: «Πρωτέας» #WROHellas 2020


Robotics challenge 2020


Τα ποτάμια ενώνουν την Ευρώπη / Lego EV3 Greek Robotics competition 2020, Junior category

Παρουσιάζονται τα βασικά στοιχεία της δοκιμασίας και μια ολοκληρωμένη λύση.

Βασικές γνώσεις

Στροφή επιτόπου (spin)  και στη μία ρόδα (pivot)

Μια καλή παρουσίαση εδώ: https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/scratch-Turning.pdf

Στροφή 90° με το γυροσκόπιο

Περισσότερα για τις λάθος μετρήσεις του γυροσκοπίου μπορείτε να δείτε εδώ:

https://www.cs2n.org/u/mp/badge_pages/842 

Κατά μια 2η άποψη, απαγορεύεται να βγάζουμε και να βάζουμε το καλώδιο του γυροσκοπίου ενώ το EV3 είναι ανοικτό καθώς δημιουργούνται προβλήματα:


Σταμάτημα κάθετα σε γραμμή ( Line Squaring )


Πως αγνοούμε διασταυρώσεις

 

 


Πως δουλεύει ο αισθητήρας χρώματος

https://www.cs2n.org/u/mp/badge_pages/847

 


EV3 Programming 1.9: How to follow a straight line smoothly


EV3 Programming 2.1: How to follow a line with sharp curve


Mία εξαιρετική προσέγγιση για τον PID αλγόριθμο:

https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/advanced/scratch-PID.pdf

PID Line Follower for EV3 – The Ultimate Line Follower!


What is the Best EV3 Line Follower For You?


Μία ωραία εξήγηση των επιδράσεων του P I και D

Line following n Grabber!!!


Απλός προγραμματισμός ακολούθησης γραμμής με 2 αισθητήρες:


Simple grab and lift – Δαγκάνα για για αρπαγή και ανασήκωμα αντικειμένου

  • Οδηγίες για ακόμη έναν απλό grabber

https://le-www-live-s.legocdn.com/sc/media/files/support/mindstorms%20ev3/building-instructions/design%20engineering%20projects/grabber-730f2bff04545cd34997a242eab0a459.pdf

  • Ακόμη έναν πιο απλό:
  • Ακόμη ένας

 

 

Turn Right or Left following black line


“Line Following With The LEGO Mindstorms EV3 Robot Brick: Computer & Program”

Μερικές εύκολες κατασκευές για κατασκευή βασικού ρομπότ



 


Και αρκετά μπορείτε να βρείτε εδώ με οδηγίες σε pdf βήμα-βήμα

https://ev3lessons.com/en/RobotDesigns.html

Πληροφορίες για τον PID αλγόριθμο


Understanding PID Control, Part 1: What is PID Control?


Ρύθμιση PID ελεγκτή


Designing a PID Controller Using the Ziegler-Nichols Method

 

Permanent link to this article: https://nikmavr.sites.sch.gr/%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82/lego-mindstorms-ev3/