Πηγές για online μαθήματα
Επειδή η γνώση πρέπει να μοιράζεται!!!
- http://ev3lessons.com/en/index.html Απλά ΚΟΡΥΦΑΙΑ ιστοσελίδα με πολύ ελεύθερο υλικό για αρχάριους και προχωρημένους. Άριστα οργανωμένη και εξαιρετική πηγή!
Σημείωση: Επισκεφθήτε την σελίδα και θα καταλάβετε γιατί η Ινδία (αναφέρομαι στους ανθρώπους και όχι στην χώρα) είναι από τις πρώτες χώρες σε μαθητικούς διαγωνισμούς. - http://icsdweb.aegean.gr/edurobots/index.php/sample-levels από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- https://www.youtube.com/playlist?list=PLwuWsAgEYRchyObS2rygJYHWhL4rohVt6 λίστα βιντεομαθημάτων του Χρήστου θεοδώρου
- https://www.youtube.com/channel/UCuXq-jiU0ANeBcF_Tvq1D7g/videos λίστα βίντεομαθημάτων του Builderdude35 (Kyle Markland). Μερικά από τα βίντεό του θα βρείτε και σε αυτή τη σελίδα παρακάτω…
- Educational Robots for Absolute Beginners – EV3 Edition δωρεάν online σεμινάριο για εκπαιδευτικούς από το Rowan University Laboratory for Educational Robotics
- https://stemrobotics.cs.pdx.edu/browsecourses διάφορα σεμινάρια από το Portland State University
- LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 Core Set από το επίσημο site της LEGO.
- https://elearning.legoeducation.com/ev3 από το τμήμα LEGO education
- https://www.fllcasts.com/ ενδιαφέρουσες διαφορετικές κατασκευές και ιδέες (ωστόσο αρκετές δεν είναι δωρεάν)
Δωρεάν βιβλίο (εξαιρετική δουλειά) του συναδέλφου Γιώργου Κυριακού: https://kyrgeo.sites.sch.gr/mindstorms-ev3/
MakeCode: Η σύμπραξη LEGO και Microsoft και το αποτέλεσμα ένα νέο εργαλείο προγραμματισμού για το EV3. Δοκιμάστε το, είναι απλό και γρήγορο. Για την ώρα είναι αρκετά καλύτερο από το Scratch σε επίπεδο ελέγχου και προγραμματισμού αλλά δεν έχει animation.
Βασικές αρχές για διαγωνισμούς
- Όλες οι ρυθμίσεις (αρχικές τιμές, setpoints κλπ) πρέπει να αποθηκεύονται σε μεταβλητές (με κατανοητά ονόματα) ώστε εάν χρειαστεί να γίνουν αλλαγές να γίνονται καθολικά από ένα σημείο.
- Όλες οι βασικές επιμέρους διαδικασίες πρέπει να γίνονται με υποπρογράμματα
- Βασικές επιμέρους διαδικασίες που πρέπει να είναι απόλυτα κατανοητές από τους μαθητές:
- στροφή pivot ή spin 90º
- στροφή pivot ή spin 180º
- ακολούθηση γραμμής με 2 αισθητήρες (ή με έναν εάν δεν υπάρχουν 2) τουλάχιστον με P D
- ακολούθηση γραμμής και αγνόηση διασταυρώσεων
- κίνηση ευθεία (χωρίς ακολούθηση γραμμής) και σταμάτημα μετά από n διασταυρώσεις
- σταμάτημα κάθετα σε γραμμή
- κίνηση για εύρεση γραμμής και στη συνέχεια περιστροφή για ακολούθηση της γραμμής
- αναγνώριση χρώματος
- αρπαγή αντικειμένου
- σταμάτημα με τον αισθητήρα απόστασης σε συγκεκριμένη απόσταση
- Αν αλλάξουμε την κατασκευή του ρομπότ, ακόμη και αν βάλουμε διαφορετικές ρόδες, τότε θα χρειαστεί να ρυθμιστούν οι περισσότερες από τις παραπάνω διαδικασίες διότι αλλάζει η γεωμετρία του ρομπότ. Άρα θα στρίβει διαφορετικά, θα μετρά με τους αισθητήρες διαφορετικά μεγέθη κλπ
Ακολούθηση γραμμής
Ένα εισαγωγικό για να τρελαθείτε:
Κατηγορία Regular I: «Πρωτέας» #WROHellas 2020
Robotics challenge 2020
Τα ποτάμια ενώνουν την Ευρώπη / Lego EV3 Greek Robotics competition 2020, Junior category
Παρουσιάζονται τα βασικά στοιχεία της δοκιμασίας και μια ολοκληρωμένη λύση.
Βασικές γνώσεις
Στροφή επιτόπου (spin) και στη μία ρόδα (pivot)
Μια καλή παρουσίαση εδώ: https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/scratch-Turning.pdf
Στροφή 90° με το γυροσκόπιο
Περισσότερα για τις λάθος μετρήσεις του γυροσκοπίου μπορείτε να δείτε εδώ:
https://www.cs2n.org/u/mp/badge_pages/842
Κατά μια 2η άποψη, απαγορεύεται να βγάζουμε και να βάζουμε το καλώδιο του γυροσκοπίου ενώ το EV3 είναι ανοικτό καθώς δημιουργούνται προβλήματα:
Σταμάτημα κάθετα σε γραμμή ( Line Squaring )
Πως αγνοούμε διασταυρώσεις
Πως δουλεύει ο αισθητήρας χρώματος
https://www.cs2n.org/u/mp/badge_pages/847
EV3 Programming 1.9: How to follow a straight line smoothly
EV3 Programming 2.1: How to follow a line with sharp curve
Mία εξαιρετική προσέγγιση για τον PID αλγόριθμο:
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/advanced/scratch-PID.pdf
PID Line Follower for EV3 – The Ultimate Line Follower!
What is the Best EV3 Line Follower For You?
Μία ωραία εξήγηση των επιδράσεων του P I και D
Line following n Grabber!!!
Απλός προγραμματισμός ακολούθησης γραμμής με 2 αισθητήρες:
Simple grab and lift – Δαγκάνα για για αρπαγή και ανασήκωμα αντικειμένου
- Μια εξαιρετικά απλή λύση για spike prime αλλά εφαρμόζεται και στο EV3
- Απλός με οδηγίες:
- Ακόμη ένας
- Με οδηγίες:
- Πάμε για μερικές παραλλαγές:
- Οδηγίες για ακόμη έναν απλό grabber
https://le-www-live-s.legocdn.com/sc/media/files/support/mindstorms%20ev3/building-instructions/design%20engineering%20projects/grabber-730f2bff04545cd34997a242eab0a459.pdf
- Ακόμη έναν πιο απλό:
- Ακόμη ένας
- Ακόμη ένας: https://rebrickable.com/mocs/MOC-102765/Dna142/lego-technic-grabber/#details
- Και ο μικρότερος grabber που θα βρείτε: https://rebrickable.com/mocs/MOC-6791/DLuders/micro-grabber/#details
- Για το τέλος την απίστευτη κατασκευή με την οποία μαζεύει μέχρι και 4 διαφορετικά αντικείμενα και τα αφήνει με διαλογή!!!
Turn Right or Left following black line
“Line Following With The LEGO Mindstorms EV3 Robot Brick: Computer & Program”
Μερικές εύκολες κατασκευές για κατασκευή βασικού ρομπότ
Και αρκετά μπορείτε να βρείτε εδώ με οδηγίες σε pdf βήμα-βήμα
https://ev3lessons.com/en/RobotDesigns.html
Πληροφορίες για τον PID αλγόριθμο
Understanding PID Control, Part 1: What is PID Control?
Ρύθμιση PID ελεγκτή
Designing a PID Controller Using the Ziegler-Nichols Method