Ο σκοπός αυτού του έργου είναι να αποδειχθεί αρχικά η δυναμική του προγραμματισμού με το Scratch στο Δημοτικό. Στόχος είναι δημιουργία μιας σελίδας εκπαιδευτικών παιχνιδιών που θα βοηθούν τη διδασκαλία της Πληροφορικής και θα έχουν δημιουργηθεί από παιδιά. Ευελπιστώ, τα επόμενα έτη, να εμπλουτιστεί το έργο με περισσότερα παιχνίδια και να βελτιωθούν τα ήδη υπάρχοντα. Σε κάθε περίπτωση θα γίνεται αναφορά στα ονόματα των μαθητών που ξεκίνησαν ή και βελτίωσαν τα παιχνίδια αυτής της σελίδας.
Οι προγραμματιστικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία των παιχνιδιών (τουλάχιστον για τα 11 πρώτα) ήταν απλές και έγινε προσπάθεια η δημιουργία των παιχνιδιών να είναι απόλυτα κατανοητή από τους μαθητές. Έτσι, δεν χρησιμοποιήθηκαν λίστες (πίνακες) και κλώνοι.
Στο τέλος θα προσθέσω και ορισμένα παιχνίδια που έγιναν από εμένα και ξεφεύγουν από το επίπεδο της διδασκαλίας του προγραμματισμού στο Δημοτικό αλλά ελπίζω να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για εκείνους τους μαθητές που διακρίνουν στο μέλλον τους τον προγραμματισμό πρώτα σαν εσωτερική ανάγκη και χαρά και μετά ως επάγγελμα.
Ιστορικό: Το σχολικό έτος 2017-18 δημιουργήθηκαν τα πρώτα 11 εκπαιδευτικά παιχνίδια από μαθητές των τμημάτων:
- Ε1 και Ε2 του 6ου ΔΣ Καρδίτσας
- ΣΤ1 του 18ου ΔΣ Καρδίτσας

Εκμάθηση χρήσης του ποντικιού
Dress Up I
Περιγραφή: Σε αυτό το παιχνίδι μπορείτε να ντύσετε το κορίτσι και το αγόρι με τα διαθέσιμα ρούχα. Υπάρχουν ρούχα δεξιά για το κορίτσι και αριστερά για το αγόρι.
Χειρισμός: Χρησιμοποιήστε το ποντίκι σας για να μετακινήσετε τα ρούχα.
Δημιουργοί: Ναυσικά Σουφλα, Έλενα Παπαντώνη
Τμήμα Ε2, 6ο ΔΣ Καρδίτσας.
Τα κύρια μέρη του Ηλ. Υπολογιστή (Η/Υ)
Περιγραφή: Το παιχνίδι μάς μαθαίνει τα κύρια μέρη ενός υπολογιστή.
Χειρισμός: Κάντε αριστερό κλικ του ποντικιού πάνω στις τεμπέλες και κρατήστε το κουμπί πατημένο για να τις σύρετε στη σωστή θέση.
Δημιουργοί: Τμήμα ΣΤ1, 18ο ΔΣ Καρδίτσας
Αντωνίου Ελευθερία, Βρέκου Αμαλία
Dress Up II (Χριστουγεννιάτικο τοπίο)
Περιγραφή: Χρησιμοποιήστε τις φιγούρες-στολίδια, που βρίσκονται στο πάνω μέρος της οθόνης για να δημιουργήσετε μια όμορφη Χριστουγεννιάτικη εικόνα!
Χειρισμός: Κάντε αριστερό κλικ πάνω στα αντικείμενα για να διπλασιαστούν και στη συνέχεια τοποθετήστε τα πάνω στην εικόνα
Δημιουργοί: Ελένη Τζέμου, Νεφέλη Μανώλη, Μαρκέλλα Κατσίμπα
Τμήμα Ε2, 6ο ΔΣ Καρδίτσας
Εκμάθηση χρήσης του πληκτρολογίου
Διαγωνισμός Γραμμάτων
Περιγραφή: Το παιχνίδι μάς μαθαίνει τα αγγλικά γράμματα του πληκτρολογίου.
Χειρισμός: Πρέπει να πληκτρολογήσεις τα γράμματα που πέφτουν από τον ουρανό χωρίς να ακουμπήσουν στο έδαφος. Πρόσεξε να έχεις επιλέξει την Αγγλική γλώσσα στο πληκτρολόγιο.
Όσο προχωράς τα γράμματα πέφτουν πιο γρήγορα!
Δημιουργοί: Γιαννουσά Ευαγγελία, Κουλοσούσα Αρετή
Τμήμα Ε1, 6ο ΔΣ Καρδίτσας
Αγώνας Με Πλήκτρα
Περιγραφή: Το παιχνίδι παίζεται με δύο παίχτες.
Κερδίζει όποιος φθάσει στη γραμμή τερματισμού πρώτος!
Χειρισμός: Ο ένας παίχτης (πόνυ)πρέπει να πατάει το γράμμα ‘L’ γρήγορα και ο άλλος παίχτης (σκύλος) πρέπει να πατάει το γράμμα ‘Α’.
Προσέξτε να έχετε επιλέξει τα Αγγλικά!
Δημιουργοί: Kόφφα Ελένη, Ιωσηφίδη Μαρία
Τμήμα Ε1, 6ο ΔΣ Καρδίτσας
Γατοποδοσφαιριστής
Περιγραφή: Βάλτε όσο πιο πολλά γκολ μπορείτε μέχρι να τελειώσει ο χρόνος!
Χειρισμός: Πρέπει να οδηγήσετε την γάτα με τα βελάκια για να ακουμπήσετε την μπάλα. Πατήστε το SPACE για να κλοτσήσετε την μπάλα! Η μπάλα θα κινηθεί προς την κατεύθυνση που κοιτάζει η γάτα.
Δημιουργοί: Κατσάκος Αναστάσης, Γαλάνης Βασίλης
Τμήμα Ε1, 6ο ΔΣ Καρδίτσας

Χρήση Πληκτρολογίου και ποντικιού

Dress Up III (The fashion girl)
Περιγραφή: Tαξίδεψτε στον μαγικό κόσμο της μόδας με την Άβερη.
Χειρισμός: Με αυτό το παιχνίδι οι μικροί μας φίλοι θα μάθουν να μετακινούν αντικείμενα με το ποντίκι και να χρησιμοποιούν το πλήκτρο space (διάστημα) του πληκτρολογίου.
Δημιουργοί: Ελισάβετ Κατσιαβάρα, Ραφαηλία Αθανασού
Τμήμα ΣΤ1, 18ο ΔΣ Καρδίτσας
Οι δικές μου προτάσεις…
Αίμα στη θάλασσα!!!
Σημείωση: Μη φοβάστε, δεν είναι τρομαχτικό.. έβαλα τον τίτλο για να τραβήξω την προσοχή των μαθητών μου…
- Κάντε διπλό κλικ στην πράσινη σημαία για ξεκινήσει σωστά το παιχνίδι.
- Στις πρώτες δύο πίστες ελέγχετε το χταπόδι με τα βελάκια του πληκτρολογίου
- Στην 3η πίστα αυξάνει αρκετά η δυσκολία. Μετακινείτε το χταποδάκι με το ποντίκι. Με το πλήκτρο του διαστήματος (spacebar)
πετάτε μελάνι.
- Μπορείτε να πάρετε επιπλέον ζωές εάν πιάσετε τον αστερία.
Για να δείτε πως μπορείτε να φτιάξετε το παιχνίδι μόνοι σας ρίξτε μια ματιά στο “Δημιουργήστε το 1ο σας παιχνίδι στο Scratch!”
Η πεινασμένη σαύρα (Hungry lizard)
-
- Χρησιμοποιήστε το ποντίκι για να στρέψετε το κεφάλι της σαύρας.
- Με κλικ η γλώσσα πετάγεται και αν πετύχει έντομο το τρώει.
- Οι αράχνες δίνουν επιπλέον χρόνο.
- Οι μέλισσες τσιμπάνε, οπότε μακριά!
Τρέξε αλεπουδίτσα! (Run Foxy – Run!)
- Πατήστε την πράσινη σημαία > κουμπί ‘START’ > πλήκτρο ‘A’
- Χρησιμοποιείστε τα βελάκια για να ολοκληρώσετε την πίστα χωρίς να ακουμπήσετε στο κόκκινο
- Υπάρχουν 4 μόνο επίπεδα. Κάντε έναν κλώνο και σχεδιάστε μόνοι σας μερικές πίστες ακόμη!
Foodball
- Κινήσου με τα βελάκια (πάνω και κάτω).
- Κλώτσα με το πλήκτρο του διαστήματος (spacebar)
.
- Συγχρονιστείτε ώστε το πορτοκαλί παπούτσι του ποδιού που κλωτσά, να ακουμπήσει το φαγητό.
- Το παιχνίδι τελειώνει στο σκορ 37!
- Έχει ήχο, οπότε ανοίξτε ηχεία!
Αστεροειδής εν όψη
- Κάντε κλικ στην πράσινη σημαία για να ξεκινήσετε.
- Με το ποντίκι
περιστρέψτε το διαστημόπλοιο και σημαδέψτε.
- Με το πλήκτρο του διαστήματος (spacebar)
πυροβολήστε.
- Στο σκορ 50 και 100, τα πυρά σας αλλά και η δυσκολία αναβαθμίζονται.
Flppy Hippo
- Κάντε κλικ στην πράσινη σημαία για να ξεκινήσετε.
- Με το πλήκτρο του διαστήματος (spacebar)
δώστε ώθηση προς τα επάνω.
- Στο σκορ 10 και 20 και 30, αλλάζει πίστα και αυξάνεται η δυσκολία.