Αγαπητοί επισκέπτες, το παρόν άρθρο το ανέβασα και ως μηχανικός και ως εκπ/κός, γιατί δείχνει ότι το μυαλό μπορεί να κάνει θαύματα και να δώσει λύσεις σε δύσκολες και ιδιάζουσες περιπτώσεις. Ιδιάζουσες όπως οι φετινές πλημμύρες στη Θεσσαλία…
Η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ, εγκατάστησε μία αρθρωτή συναρμολογούμενη γέφυρα Μπέλεϋ, στα Καλά Νερά, για την άμεση αποκατάσταση της σύνδεσης του οδικού δικτύου Βόλου και Νοτίου Πηλίου που είχε διακοπεί λόγω της κατάρρευσης της υπάρχουσας γέφυρας.
Ακολούθησε την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2023 η τοποθέτηση στρατιωτικής μεταλλικής γέφυρας τύπου Μπέλεϋ ανοίγματος 120 ποδών και φέρουσας ικανότητας τροχοφόρων οχημάτων έως 10 τόνων, στα Στουρναραίικα Τρικάλων.
Γέφυρα τύπου Μπέλεϋ στα Στουρναραίικα Τρικάλων.
Υπάρχουν και άλλες στη Θεσσαλία και αρκετές συνολικά στην Ελλάδα.
Η ιδέα αυτής της συναρμολογούμενης γέφυρας που:
δεν απαιτεί μηχανήματα (ωστόσο αν υπάρχουν, επιταχύνουν τη διαδικασία),
αναπτύσσεται και εγκαθίσταται μόνο από τη μία άκρη του ποταμού,
σχεδιάστηκε σχεδόν έναν αιώνα πριν από τον ομώνυμο Άγγλο Μηχανικό Ντόναλντ Μπέιλι.
Η Γέφυρα Μπέιλι (αναφερόμενη και ως Μπέλεϋ) είναι είδος μεταφερόμενης, προκατασκευασμένης γέφυρας. Αναπτύχθηκε στη Βρετανία κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο για στρατιωτικούς σκοπούς και γνώρισε εκτεταμένη χρήση από το Σώμα Μηχανικού τόσο του Βρετανικού όσο και του Αμερικάνικου στρατού. Επινοήθηκε από τον Ντόναλντ Μπέιλι, πολιτικό μηχανικό και υπάλληλο του Υπουργείου Πολέμου της Βρετανίας, ο οποίος είχε σαν χόμπι την κατασκευή μοντέλων γεφυρών. Ο Στρατάρχης Μοντγκόμερυ, Διοικητής των Βρετανικών δυνάμεων στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, είχε δηλώσει πως «Χωρίς τη γέφυρα Μπέιλι, δεν θα είχαμε κερδίσει τον πόλεμο». Το πλεονέκτημα αυτού του είδους γέφυρας είναι ότι για την συναρμολόγησή της δεν απαιτούνται ειδικά εργαλεία ή βαρύς εξοπλισμός. Τα στοιχεία της γέφυρας, κατασκευασμένα από υλικά όπως ξύλο και μέταλλο είναι αρκετά ελαφριά ώστε να μεταφέρονται άνετα με φορτηγά, καθώς και να αποτίθενται στην τελική θέση συναρμολόγησης με χρήση μόνο μυϊκής δύναμης. Οι γέφυρες είχαν αντοχή αρκετή ώστε να μπορούν να τις διαβαίνουν τανκς. Η χρήση τους συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ιδιαίτερα κατά την κατασκευή έργων πολιτικού μηχανικού, καθώς και για τη δημιουργία προσωρινών διαβάσεων πεζών και οχημάτων. [πηγή: wikipedia]
Permanent link to this article: https://nikmavr.sites.sch.gr/%ce%b6%ce%b7%ce%bc%ce%b9%ce%ad%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%80%ce%bb%ce%b7%ce%bc%ce%bc%cf%8d%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%b7%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bb%cf%8d%cf%83%ce%b7-%ce%b7/
An introduction to Python on Android
Μια ζουμερή και σύντομη εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Python και μία απλή προσέγγιση στη χρήση της σε συσκευή android
0