Η έκθεση του ΟΟΣΑ η οποία παραδόθηκε το 2011 στην χειρότερη υπουργό παιδείας που πέρασε ποτέ από αυτόν τον τόπο, την Διαμαντοπούλου, χρησιμοποιείται πλέον από αρκετά μέσα ενημέρωσης (Σεπ. 2012) για να περάσει άμεσα η υποβάθμιση (πόσο ακόμη) της παιδείας με περικοπές, συγχωνεύσεις και λιγότερους καθηγητές.
Τα στοιχεία που ακόμη μια φορά παρουσιάζονται αλλοιώνοντας την πραγματικότητα, καθώς δεν περιλαμβάνουν 2 σημαντικούς παράγοντες οι οποίοι αν ληφθούν υπόψη αλλάζουν άρδην και όλη την εικόνα:
- Η Ελλάδα δεν έχει τη γεωγραφική μορφολογία ούτε της Αγγλίας, ούτε του Βελγίου, ούτε της Αυστρίας καθώς έχει τα περισσότερα νησιά από κάθε άλλο κράτος της Ε.Ε. (η περίμετρος των ακτογραμμών μας είναι ίση με αυτή της Αφρικής, όσο και αν σας φαίνεται περίεργο) και η κύριες εκτάσεις της είναι ορεινές. Άρα πως μπορούμε να έχουμε μεγάλα σχολεία στα νησιά μας ή στις απομακρυσμένες ορεινές περιοχές;
Βέβαια αρκεί να αδειάσουμε τα νησιά και τα χωριά (όσα μείνανε με μόνιμο πληθυσμό) για να βολευτεί το Υπουργείο Παιδείας και να του βγουν τα νούμερα ή να στέλνουμε τους μαθητές με λεωφορεία (σχετικά φθηνή λύση αν και οι δήμοι είχαν και θα έχουν ακόμη περισσότερα προβλήματα να τα πληρώσουν) με επιβάρυνση του χρόνου μετακίνησης των μαθητών έως και 2+ ώρες ημερησίως. Φυσικά δεν μιλάει κανένας για την επικινδυνότητα της μετακίνησης χιλιάδων μαθητών καθημερινά στους ωραιότατους ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους. Ξαφνικά το ‘ο μαθητής στο κέντρο της παιδείας’ μάλλον δεν ταιριάζει με τα πεπραγμένα. - Στον συνολικό αριθμό καθηγητών / χίλιους μαθητές εμφανιζόμαστε ότι έχουμε ΠΟΛΛΟΥΣ καθηγητές. Φυσικά να εσκεμμένα δεν έχει ληφθεί υπόψη ούτε το .1 ούτε ότι το διοικητικό προσωπικό (πλην γραμματείας, όπου και όταν αυτή υπάρχει σε ελάχιστες σχολικές μονάδες) στα σχολεία είναι ανύπαρκτο με αποτέλεσμα όλες αυτές οι εργατοώρες (οι οποίες είναι αρκετές έως πολλές) να μοιράζονται στους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Τι υπάρχει στις άλλες χώρες:
- γραμματεία
- βοηθητικό επιστημονικό προσωπικό
- γιατρός και παιδοψυχολόγος
- οικονομικό τμήμα
Φυσικά δεν έχει υπολογιστεί και η μείωση των εκπαιδευτικών που έχουν συνταξιοδοτηθεί (από τις 180.000 της αρχικής έρευνας πρέπει να έχουν μειωθεί κατά 30.000) με αποτέλεσμα τα στοιχεία που χρησιμοποιεί το Υπουργείο, για να περάσει την νέα υποβάθμιση της παιδείας, να είναι εντελώς λανθασμένα.
Η ΟΛΜΕ έχει δώσει την απάντηση (έκανε και κάτι καλό μέσα στις κομματικές – συνδικαλιστικές τρικυμίες όπου κατά κανόνα είναι χαμένη στη δική της παράλληλη πλεύση) σε μια σχετικά καλή απαντητική μελέτη. Φυσικά τα ΜΜΕ (αν το ψάξει κανείς στο διαδίκτυο) δεν εμφανίζουν την άλλη άποψη.
Γιατί άραγε;
Υ.Γ. Το ότι η μείωση των μισθών (με την υπογραφή της κατάργησης και των υπολειμμάτων των δώρων) θα φθάσει στο 40%-45% δεν το αναφέρω καν.
Μερικές πηγές:
- “Ο «Ορθολογισμός» στην εκπαίδευση και η ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών” εξαιρετικό άρθρο με ανάλυση όλων των στοιχείων που ξανά προωθήθηκαν στην κοινή γνώμη για εντυπωσιασμό! (προστέθηκε στις 13-12-2012)
- Άρθρο Ημερησίας (3-8-2011): “Σύσταση ΟΟΣΑ για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών“
- Άρθρο της Real (9/9/2012 αναδημοσίευση από τον ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ) “Το νέο ωράριο των εκπαιδευτικών”
- Μελέτη ΟΛΜΕ
1 pings
[…] […]