Στην 1η θέση στη Θεσσαλία σε διαγωνισμό Ρομποτικής! Συνολικά 2 ομάδες του σχολείου στις 6 καλύτερες! Εμπρός για τον τελικό!

Το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε, σε περιφερειακό επίπεδο Θεσσαλίας, ο 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για Δημοτικά, με τίτλο “Η δική μου πόλη”.

Περισσότερα για τη διοργάνωση του διαγωνισμού

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο κλειστό γυμναστήριο μπάσκετ του ΤΕΙ Θεσσαλίας υπό τη διοργάνωση και τη συνεργασία του ΤΕΙ Θεσσαλίας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας , τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – Επιστήμης –Τεχνολογίας και Μαθηματικών (WROHellas), το Γραφείο Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής Λάρισας-Καρδίτσας, το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. Λάρισας – Καρδίτσας, και με την υποστήριξη της Ε.Ε.Π.Ε.Κ. (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας).

Είναι χαρακτηριστικό πως σε όλη την Ελλάδα έχουν δηλώσει συμμετοχή πάνω από 300 ομάδες και 1800 μαθητές από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, από τα τέλη του περασμένου Οκτώβρη ως και σήμερα. Στη Θεσσαλία 130 μαθητές Δημοτικών Σχολείων σχημάτισαν 29 ομάδες και έβαλαν τη φαντασία τους να «δουλέψει» θέλοντας να διακριθούν σε έναν διαγωνισμό που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα. Εμπνεύστηκαν ρομποτικές κατασκευές με θέμα την πόλη την οποία ζούνε και τις προγραμμάτισαν να υπακούν σε εντολές και εξωτερικά ερεθίσματα, αναπτύσσοντας το ταλέντο τους, τη φαντασία τους και τις επιστημονικές τους δεξιότητες. Εργάστηκαν σε ομάδες, αποτελούμενες από 3 έως 6 μαθητές, ανέλυσαν, σχεδίασαν την ιδέα τους ομαδικά και κληθήκαν να την υλοποιήσουν με μια κατασκευή από τουβλάκια LEGO, στα οποία συνδέονται μοτέρ, αισθητήρες κλίσης και απόστασης που προκαλούν την εκτέλεση εντολών που έχουν γράψει τα παιδιά σε Scratch.

 

Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε από επιτροπή έγκριτων επιστημόνων με κριτήρια τη σύλληψη της ιδέας, τον προγραμματισμό, την κατασκευή, την παρουσίαση, τη λειτουργία της Ομάδας και το σχεδιασμένο video (animation) με το λογισμικό Scratch.

Συνολικά από την Καρδίτσα συμμετείχαν 3 σχολεία:

  • 13ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας (3 ομάδες) με προπονητή τον Μαυραντζά Νικόλαο
  • 2ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων Καρδίτσας με προπονητή τον Τσαρούχα Γιώργο
  • 7ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας με προπονήτρια την Τζιαφάλια Ευφροσύνη

Από το 13ο Δημοτικό σχολείο Καρδίτσας συμμετείχαμε με τρεις ομάδες των έξι μαθητών και μαθητριών από τα τμήματα Ε3, ΣΤ3 και ΣΤ4, υπό καθοδήγησή μου ως ρόμπο-προπονητή.

Η άφιξη έξω από τον χώρο του διαγωνισμού

Αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας ήταν και οι δύο ομάδες της έκτης τάξης, ΣΤ3 και ΣΤ4, να προκριθούν στις 6 καλύτερες της Θεσσαλίας. Μετά και από την ολοκλήρωση της 2ης κρίσης, η ομάδα του ΣΤ3 αξιολογήθηκε ως η καλύτερη ομάδα και πήρε 1η θέση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

 


Η νικητήρια ομάδα ‘ΣΤ3’ με την κατασκευή “Ανεβοκατεβάσματα”

Η διαγωνιστική Ομάδα του ΣΤ3 αποτελείται από τους μαθητές/τριες:

  • Αρβανιτάκο Ορέστη
  • Γκάτση Χριστίνα
  • Λάππα Φώτη
  • Μόσχο Βασίλειο
  • Μπέλλο Κων/νο και
  • Χριστίνα Χάρμπα.

Το τμήμα ΣΤ3,με την δημιουργία «Ανεβοκατεβάσματα» που αναπαριστά τη λειτουργία του ανελκυστήρα του κτιρίου του Εμπορικού Κέντρου Καρδίτσας κατέκτησε την 1η θέση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή του στον Πανελλήνιο διαγωνισμό που θα διεξαχθεί στις 28 Μαρτίου στην Αθήνα όπου θα λάβουν μέρος και οι νικητές των άλλων 12 περιφερειών της χώρας.

Περιγραφή Κατασκευής: Πηγή έμπνευσης της κατασκευής για τον διαγωνισμό “Η δική μου πόλη” ήταν το διαφανές εξωτερικό ασανσέρ του εμπορικού κέντρου στο κέντρο της Καρδίτσας, αλλά σε διαστάσεις LEGO και με λιγότερους ορόφους λόγω περιορισμού των διαθέσιμων αισθητήρων για την πραγματοποίηση των αυτοματισμών.
Έτσι υλοποιήθηκε ένα ασανσέρ με ισόγειο, πρώτο και δεύτερο όροφο το οποίο ελέγχεται από έναν τετραπλό διακόπτη με κουμπιά για α) ισόγειο β) 1ο όροφο γ) 2ο όροφο και δ) κουδούνι.
Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε ένας διακόπτης για να ανοιγοκλείνουν τα φώτα του εμπορικού κέντρου (μόνο στο γραφικό περιβάλλον του Scratch) ενώ υπάρχει συγχρονισμένη γραφική αναπαράσταση στον ΗΥ με επιπλέον ελεγχόμενα στοιχεία. Όλα τα παραπάνω έχουν υλοποιηθεί με LEGO και ο έλεγχος-προγραμματισμός έγινε στο προγραμματιστικό περιβάλλον του SCRATCH .

Περισσότερα για την σχεδίαση και την υλοποίηση μπορείτε να βρείτε στη διαγωνιστική περιγραφή της συμμετοχής μας.

 Η ώρα της ανακοίνωσης της νικητήριας ομάδας

1ο μέρος παρουσίασης της κατασκευής:

2ο μέρος παρουσίασης της κατασκευής:

 

Σημείωση: Με την πρόκρισή μας στον τελικό, ξεκίνησε και η εξέλιξη της κατασκευής. Την τελική μορφή της συμμετοχής μας (με 2 hubs και 2 υπολογιστές συνδεδεμένους), με την οποία διαγωνιστήκαμε στον ΤΕΛΙΚΟ της Αθήνας μπορείτε να τη δείτε εδώ!


 

Η ομάδα ‘ΣΤ4’ με την κατασκευή “Σαρκοφάγο Φυτό”

Το τμήμα ΣΤ4 με την κατασκευή του “Σαρκοφάγο φυτό“, είχε μια εξαιρετική κατάταξη καθώς επιλέχθηκε ως ένα από τα έξι καλύτερα της Θεσσαλίας. Ήταν και η μοναδική ομάδα που μαζί με την ρομποτική κατασκευή δημιούργησαν ολόκληρο παιχνίδι με 3 επίπεδα για το εντομοφάγο φυτό τους. Την διαγωνιστική ομάδα αποτελούσαν οι μαθητές/τριες:

  • Αργυροπούλου Ελένη Μαρία,
  • Βαγγελάκου Φωτεινή,
  • Δημητρίου Ελένη,
  • Κολοβός Ηλίας,
  • Σαββίδη Δήμητρα,
  • Σβερώνης Σωτήρης.

Την ιδέα για την κατασκευή την εμπνευστήκαμε από το ηπειρωτικό κλίμα της Καρδίτσας. Το καλοκαίρι, οι υψηλές θερμοκρασίες, η αντίστοιχα μεγάλη υγρασία και τα πάρα πολλά ζωύφια μας κάνουν να νομίζουμε ότι δεν ζούμε στο κέντρο της Ελλάδας αλλά μάλλον στον Αμαζόνιο! Μια βιολογική – οικολογική λύση για τα έντομα θα ήταν να φυτέψουμε σαρκοφάγα φυτά! Έτσι υλοποιήσαμε ένα ρομποτικό σαρκοφάγο φυτό (ΣαΦυ), το οποίο είναι ο πρωταγωνιστής στο αντίστοιχο παιχνίδι που φτιάξαμε στο SCRATCH.
Ο ΣαΦυ κλείνει μηχανικά για να πιάσει την τροφή του ενώ στην οθόνη του ΗΥ η μετακίνηση γίνεται με τη βοήθεια ενός χειριστηρίου LEGO. Εναλλακτικά μπορούμε να επιλέξουμε να παίξουμε τοποθετώντας τον αισθητήρα απόστασης. Τέλος, χρησιμοποιούμε και το μικρόφωνο ώστε να κερδίζουμε χρόνο ανασηκώνοντας τα έντομα ‘φυσώντας’ ρεύματα αέρα.

Περισσότερα για την σχεδίαση και την υλοποίηση μπορείτε να βρείτε στη διαγωνιστική περιγραφή της συμμετοχής μας.


Η ομάδα ‘Ε3’ με την κατασκευή “Παπάκι πάει στην ποταμιά…”

Το τμήμα Ε3 είχε μια αξιοπρεπή συμμετοχή έχοντας κατασκευάσει μια μηχανική πάπια. Το έργο τους ‘Παπάκι πάει στην ποταμιά’… τράβηξε αρκετά τους μικρότερους επισκέπτες που δεν έχασαν την ευκαιρία να παίξουν με την lego μηχανική πάπια. Την διαγωνιστική ομάδα αποτελούσαν οι μαθητές/τριες:

  • Γιαβάζη Χαρά,
  • Γιαβάζη Χρυσή,
  • Γκαβογιάννη Φωτεινή,
  • Μακρή Ελευθερία,
  • Ντηλιάς Μενέλαος,
  • Παπαβασιλείου Στέλλα

Περιγραφή: Η Καρδίτσα είναι μια πεδινή, αγροτική πόλη με αρκετά λιβάδια γύρω από την πόλη! Έτσι, φανταστήκαμε μια πάπια η οποία τρώει σκουληκάκια σε ένα λιβάδι. Η πάπια μετακινείται με το βελάκια του πληκτρολογίου ενώ πλησιάζοντας ένα “σκουλήκι” (οποιοδήποτε αντικείμενο μπροστά στην κατασκευή LEGO), η πάπια σκύβει για να φάει. Τρώγοντας σκουλήκια μαζεύουμε πόντους στο Scratch.
H lego πάπια μας κινείται παράλληλα με την σχεδιασμένη πάπια στο γραφικό περιβάλλον του SCRATCH. Μπορεί κάποιος να παίξει το παιχνίδι στο Scratch χωρίς να έχει συνδεδεμένο το Lego WeDo αλλά χρησιμοποιώντας μόνο το πληκτρολόγιο.

Περισσότερα για την σχεδίαση και την υλοποίηση μπορείτε να βρείτε στη διαγωνιστική περιγραφή της συμμετοχής μας.

 


Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές της αποστολής του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνω στον Δ/ντη σχολείου κ. Αθανάσιο Γκιουλέκα ο οποίος μας βοήθησε, χωρίς 2η σκέψη, περισσότερο από όσο μπορούσα να ελπίζω, τόσο με τα υλικά που χρειάστηκε να προμηθευτούμε  όσο και και με τη διάθεση της σχολικής μονάδας ΣΚ για επιπλέον συναντήσεις με τους μαθητές, για τη διοργάνωση workshop ρομποτικής και την  οργάνωση της μετάβασης των μαθητών (ολόκληρων των τμημάτων) στον Πανεθεσσαλικό διαγωνισμό. Φυσικά να μην ξεχάσω και την υποστήριξή του για την οργάνωση και λειτουργία του εργαστηρίου του 13ου Δημοτικού Σχολείου που έως πέρσι χρησιμοποιούσε το κινητό εργαστήριο σε όποια αίθουσα ήταν διαθέσιμη. Το νέο εργαστήριο δουλεύει από φέτος σε δική του αίθουσα με δομημένη καλωδίωση και επιτοίχιο προβολέα.

Τέλος ευχαριστώ και τον συνάδελφο κ. Άλκη Τασιούλη και την μητέρα (μαθήτριας μέλους της νικητήριας ομάδας ) που προσφέρθηκαν να συνοδέψουν την αποστολή αν και Σάββατο και να βοηθήσουν στην ασφαλή μετακίνηση των μαθητών με ότι αυτό συνεπάγεται για κόπο και ευθύνη.

Όλες οι συμμετοχές στον περιφερειακό διαγωνισμό Θεσσαλίας:

Περισσότερα
– 39ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας(2 ομάδες) με προπονητή τον Γρηγορίου Θεόδωρο
– 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελασσόνας με προπονητή τον Καρακασίδη Παναγιώτη
– Σχολή Καραβάνα με προπονητή τον Λαϊνά Αθανάσιο
– 3ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελώνα(2 ομάδες) με προπονητές τους Μπλάνα Σωτήριο και Μπαρά Γιάννη
– 20ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας (3 ομάδες) με προπονητές τους Νικοπούλου Ιωάννα και Πέτρου Κων/νο
– 25ο Δημοτικό Λάρισας με προπονητή τον Γκαϊτατζή Σπύρο
– 13ο Δημοτικό Λάρισας με προπονητή τον Δαρδούμπα Αθανάσιο
– 6ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Βόλου με προπονητή τον Μηλαρά Παναγιώτη
– 11ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου (3 ομάδες) με προπονήτρια την Σαγρή Μαρία.
– 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Βόλου (3 ομάδες) με προπονητή τον Σαμαρά Γιάννη
– 2ο Δημοτικό Σχολείο Αισωνίας -Διμηνίου με προπονήτρια την Βούλγαρη Ευαγγελία
– 2ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων Καρδίτσας με προπονητή τον Τσαρούχα Γιώργο
– 13ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας (3 ομάδες) με προπονητή τον Μαυραντζά Νικόλαο
– 7ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας με προπονήτρια την Τζιαφάλια Ευφροσύνη
– 11ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων με προπονητή τον Αλέκο Δημήτριο

Permanent link to this article: https://nikmavr.sites.sch.gr/%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-1%ce%b7-%ce%b8%ce%ad%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b8%ce%b5%cf%83%cf%83%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%b1-%cf%83%ce%b5-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c/

2 pings

  1. […] Στην 1η θέση στη Θεσσαλία σε διαγωνισμό Ρομποτικής! Συν… […]

  2. […] Για την ιστορία, με τους μαθητές μου από το 13ο ΔΣ σχολείο είχαμε φτιάξει κάτι παρόμοιο συμμετέχοντας σε διαγωνισμό ρομποτικής με το ρομποτικό σαρκοφάγο φυτό μας (το οποίο βέβαια έκανε και αρκετά άλλα ακόμη). Ρίξτε μια ματιά εδώ: http://users.sch.gr/nikmavr/?p=1472 […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.

The maximum upload file size: 100 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.