Εισαγωγή
Σύνδεση με το Πρόγραμμα Σπουδών
Α’-Β’ τάξη:
- Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφική
- Γνωρίζω το Διαδίκτυο –Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
Γ’-Δ’ τάξη:
- Δημιουργώ και εκφράζομαι με παρουσιάσεις και πολυμέσα
- Γνωρίζω το Διαδίκτυο –Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
Ε’-ΣΤ’ τάξη:
- Δημιουργώ με πολυμέσα και παρουσιάσεις
- Γνωρίζω το Διαδίκτυο –Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
Α. Πως κάνω απλά κινούμενα σχέδια σε σελίδες
Πως κάνω απλά κινούμενα σχέδια σε σελίδες Ι
Πως κάνω απλά κινούμενα σχέδια σε σελίδες ΙΙ
Κινούμενα σχέδια με γύρισμα σελίδας από τους μαθητές μου:
5 απλά πολύ απλά κινούμενα σχέδια σε σελίδες (ιδέες για την εργασία!!!)
Ο Ρονάλντο σουτάρει
Μια μικρή ταινία κινουμένων σχεδίων!
και πως έγινε η παραπάνω ταινία κινουμένων σχεδίων
Κινούμενα σχέδια με γύρισμα σελίδας από τους μαθητές μου:
Και μερικά ακόμη από τους μαθητές του Παλαμά!
Β. Πως κάνω απλά κινούμενα σχέδια με υπολογιστή
Μπορείτε να δημιουργήσετε τα δικά σας κινούμενα σχέδια με υπολογιστή (tablet ή κινητό), γρήγορα και εύκολα χρησιμοποιώντας την δωρεάν, online εφαρμογή https://flipanim.com/
Η σχεδιοκίνηση μπορεί να δημιουργηθεί με 3 κύριους τρόπους:
- Frame by frame animation (καρέ-καρέ): Κάθε εικόνα σχεδιάζεται από την αρχή (και συνήθως είναι λίγο διαφορετική από την προηγούμενη). Αυτή την τεχνική χρησιμοποιήσαμε αναγκαστικά την προηγούμενη ώρα όταν σχεδιάσαμε με το χέρι για τη δημιουργία σχεδιοκίνησης με γύρισμα σελίδας. Χρησιμοποιούμε τη διαφάνεια των σελίδων για να βλέπουμε τι έχει σχεδιαστεί από κάτω και σχεδιάζουμε στο επάνω χαρτί το νέο σχέδιο.
Στην ορολογία του animation, η δυνατότητα με την οποία μπορούμε και βλέπουμε αχνά το προηγούμενο σχέδιο λέγεται Onion skinning (περισσότερα εδώ: https://en.wikipedia.org/wiki/Onion_skinning). Προφανώς η τεχνική frame by frame χρησιμοποιείται τόσο, όταν σχεδιάζουμε με το χέρι, όσο και όταν σχεδιάζουμε σε υπολογιστή. - Tween animation (από το inbetween): Με αυτή την τεχνική σχεδιάζουμε το βασικό σχέδιο μία φορά (π.χ. μια μπάλα στο 1ο καρέ) και π.χ. στο 10 καρέ αλλάζουμε το σχέδιο ή μπορούμε απλά να το το μετακινήσουμε πάνω από το φόντο ενώ παράλληλα μπορούμε να αλλάξουμε το μέγεθος ή και να το περιστρέψουμε. Το πρόγραμμα animation, μπορεί και σχεδιάζει τα ενδιάμεσα καρέ με βάση την αρχική και τελική κατάσταση του αντικειμένου. Στα παλιά κινούμενα σχέδια της Walt Disney, οι διάσημοι σχεδιαστές σχεδίαζαν τα κύρια καρέ (λέγονται keyframes) και οι βοηθοί τους σχεδίαζαν τα ενδιάμεσα. Πλέον τα ενδιάμεσα καρέ μπορεί να τα δημιουργήσει ο υπολογιστής, αλλά απαιτείται η χρήση ειδικών προγραμμάτων.
Εμείς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια χειροκίνητη παραλλαγή του tween animation στη 2 ώρα του μαθήματος. Σχεδιάζουμε μία φορά το αντικείμενο και μετά δημιουργούμε τα επόμενα καρέ, απλά μετακινώντας το αντικείμενο (μπορούμε παράλληλα να αλλάξουμε το μέγεθος ή και να περιστρέψουμε) . - 3d animation: αυτή η περίπτωση απαιτεί τη σχεδίαση τρισδιάστατων γραφικών και είναι εκτός πλαισίου του μαθήματος (για την ώρα…).
Στο τέλος μπορείτε να αποθηκεύσετε το κινούμενο σχέδιο ως εικόνα τύπου .gif. Ωστόσο αυτό προϋποθέτει ότι θα δημοσιευθεί ότι έχετε δημιουργήσει για να το βλέπουν και οι άλλοι. Στη συνέχεια με δεξί κλικ πάνω στην εικόνα επιλέγετε “Αποθήκευση εικόνας ώς” και το αποθηκεύετε στον υπολογιστή σας. Μερικά (δικά μου) παραδείγματα:
Έργα μαθητών μου
- Γιάννης Κολοβός Β 3οΔΣ Παλαμά
- Αναστασία Τζιώτα ΣΤ2 3οΔΣ Παλαμά
- Χαρά Γκιουλέκα Δ 3ο ΔΣ Παλαμά
- Άρης_Παπαρρίζος_Χριστίνα_Ξένου_Γ2_3οΔΣ_Παλαμά
- ΔημήτρηςΤζέλλας, Χριστίνα Ντανοβασίλη Γ2_3οΔΣΠαλαμά
- ΡαφαήλΣτυλόπουλοςΘάνοςΤσατσαρέληςΓ2-3οΔΣ-Παλαμά
- E1 Θανάσης Κόκκαλης Μάριος Καρακώστας 3οΔΣ Παλαμά
- Μάνθος Μυλωνάς E2 1ο ΔΣ ΠΑΛΑΜΑ
- Μαρίλια Γαλάνη Δ 1ο ΔΣ ΠΑΛΑΜΑ
- Ελεονώρα Βαλάρη Δ 1ο ΔΣ ΠΑΛΑΜΑ
- Βασίλης Τζιβένης Ε2 1οΔΣ ΠΑΛΑΜΑ
- Δημήτρης Σχοινάς Ε2 1ο ΔΣ Παλαμά
- Μαριλένα Καψάλη, Ραφαέλα Πότσι,3ο ΔΣ Παλαμά, ΣΤ1
- Μαρκέλλα Σακελλαρίου, Παναγιώτης Λυρίτσης, 3ο ΔΣ Παλαμά, ΣΤ1
- Μυρτώ Μπαλαδήμα ΣΤ2 1ο ΔΣ Παλαμά
- Λεονάντα-Μίτσι Δ 1ο ΔΣ Παλαμά